call center çalışanı arkadaşlardan dinlenebilen, fıkra niteliğini haiz diyaloglardır:
-meraba ben baturcan nası yardımcı olabilirim?
-benim telefonum kemerde çekmiyor...
-bi saniye bekleyin bilgisayardan kayıtlara bakalım...
- ...
-fethiyedeki hatlarda bir problem gözükmüyor şu an, acaba...
-ne fethiyesi kardeşim, pantolon kemerinden bahsediyom ben... telefonu kemere takınca hat bulamıyo telefon...
-!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-meraba ben batur nası yardımcı olabilirim?
-benim telefonda bi problem var yönlendirmeynen ilgili...
-peki ilk önce telefonunuzun ''menü' tuşuna sonra da ''5'' tuşuna basın...
-evet... tamam...
-ekran da ne var şimdi?
-show tv...
-???
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bır bankanın müşteri bilgi güncelleme esnasında geçen diyalog
ad soyad hersey sorulduktan sonra
- efendım cep telefonunuz varmı ? ( kişiye numarasını almak için sorulan bir soru ve bombaaa )
-evet var ericsson
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-ya benim bu printer çalışmıyor yenide aldım
-yardımcı olalım efendım
-tamam
-bilgisayarınız printeri goruyormu efendım ( bilgisayara tanımlı olup olmadığını sormaya çalışıyorum )
-evet karşı karşıyalar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-merhaba ben bişe diyecem şarjım bitti benimm
-sessizlik.. evet?*
-ee çok önemli bi telefon bekliyodum ben..
-efenim isterseniz yönlendirelim burdan, dolayısıyla diğer telefondan görüşebilirsiniz..
-yok öle istemiyorum ben..
-ne yapabilirim sizin için hanfendi?
-yani şarjım bitti benim..
-eee ewt??
-yani siz şarj gönderemiyosunuz ordan?
-????
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
cca: merhaba teyzecim, esinizle görüsmek istiyodum ben
tdu: yoh o, kaaveye gitti. mac var didi
cca: ha, peki. ne zaman gelir peki, o zaman ariyim ben onu?
tdu: bi dakka, napcan sen onu?
cca: kendisine bir konuda bilgi verecektim teyze, yeni bir hizmet bu. ne zaman gelir?
tdu: ne bilgisiymis o, de bakam bana?
cca: ben kendisiyle konusayim teyzecim. yarin gündüz ariyim mi?
tdu: ben anlatirim ona, söyle bakam?
cca: neyse, ben yine rahatsiz ederim teyzecim, iyi aksamlar..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
cca: merhaba, size bilgi vermek icin aramistim, biraz zamaniniz var miydi?
tdu: höa? §$%&/§$%#§$5#*
cca: pardon, anadiliniz türkce degil mi?
tdu: yok türkce, arapca arapca §$%&#§$%&#
cca: o zaman bir karisiklik olmus, sizi arapca servisine yönlendireyim. rahatsiz ettim, özür dilerim.
tdu: kapatma §$%&# anlat bana
cca: e ama anlamayacaksiniz, en iyisi anadilinizde anlatsin arkadaslar?
tdu: yok anlat §$%&#
cca: hmm, nasil desem ki? arapca bilmiyorum amca. benim anlattigimi anlamayacaksiniz..
tdu: ne aradin beni? anlat! §$%&#§%
cca: iyi aksamlar amcacim be, bi esen kal be..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- iyi gunler, limit arttirimi istiyorum ben, ne yapmamiz lazim ?
- iyi gunler hanimefendi, kart limitiniz 5 milyar gozukuyor, ayrica calismiyor da gozukuyorsunuz, kocanizin ek kartiymis bu
- evet sekerim oyle, ama yetmiyor yine de yetmiyor. soyledim kocama da, ayol iki cizme alsam 5 milyar ediyor zaten, diger kartlarimin limitleri hep 20 milyar, yani bu neden boyle anlamiyorum bir turlu o kadar da soyledim bik bik bik
- oohaaaaa!!!! tamam hanimefendi anladim ben sizi, bir sn. bekletecegim, iligli kisiye bagliyorum
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- iyi gunler nasil yardımcı olabilirim.
- ben internet hesabimiz sizden kesmek istiyorum
- tabi yardımcı olayim size .... birde kapatma nedeninizi ogrenebilirmiyim.
- sizin sohbet odalarinda umdugumuzu bulamadik baska sirketin sohbet odalarinina gecicem de.
- tabi gecin tutmiyim sizi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- iyi gunler kredi karti basvurunuz icin aramistim sizi
- tabi buyrun..
- mesleginiz nedir acaba
- hayat kadini
- .. ozel sektor yaziyorum ben..
- o da olur
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- annenizin evlenmeden önceki soyadı?
- anamı karıştırma lan bu işe!
- ?!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bir ibret vesikası niteliğindeki, inanılması güç ama tamamen gerçek olan aşağıdaki diyalog, 1998 senesinde, adı da kendi gibi sidikli işleri çağrıştıran bir bankanın görevlisiyle, bir gece vakti yapılmıştır. yaklaşık 45 dakika-bir saat süren bu diyaloğun önemli bölümlerini aktarmak ve türk gençliğini aydınlatmak bir görev addedilmiştir.
çünkü tgrt'de geçtiğimiz günlerde yapılan bir açıkoturumda, temerrüt faizleriyle ilgili konuşan bir değerli kurum yöneticisi, kendisiyle görüşmeyi kabul etmeyen(yani faizleri düşürmek istemeyen) sadece iki banka olduğunu, bunlardan birinin bu sidikli banka olduğunu söylemiştir. bunun üzerine, oturum yöneticisi, zaten kendilerine başvuran mağdurların yüzde doksanının bu sidikli bankadan şikayetçi olduklarını vurgulamıştır. bu ecdadını ve silsilesilini yedi alem sikesice banka yabancı sermayelidir. yabancı sermayeyi savunanlara ibret olsun: olay ciddidir: ortada intiharlar vardır, yıkılan yuvalar vardır, öksüzler, yetimler vardır: hızla pazar payını yükselten bu firma acilen defedilmelidir türkiye sınırlarından:
1998-saat 23:00 suları, ankara
(...)
sidiklican(s) - iyi geceler ranian bey ben sidiklican nasıl yardımcı olabilirim?
ranian(r) - şimdi bu gönderdiğiniz ekstrede "uygulanan faiz" yüzde x görünüyor ama hesaplıyorum siz benden 2x kesmişsiniz bu nasıl oluyor?
s- tabi efendim hemen cevap vereyim: hee böle şebele hebbe lembem şap şup biiitti.
r- iyi güzel de ben bu kartı pazarlayan arkadaşa sormuştum hasbelkader sadece asgariyi yatırırsak faiz ne olur diye, o yüzde 8 demişti. ben ise aman yüzde 10'dan fazla olmaz değil mi demiştim. o da ikna etmişti, merak etmeyin demişti.
s- evet doğru söylemiş, faiz oranımız zaten şu anda yüzde 8,7853265700 !?
r- ya ben de onu anlatmaya çalışıyorum, burada görünen faizin yaklaşık iki katı faiz kesmişsiniz diyorum!
s- (sessizlik)
r- ...alo orada mısınız?
s- tabi buradayım efendim sizi dinliyorum, size başka nasıl yardımcı olabilirim?
r- ben hala anlamadım bu iki kat faiz ödeme konusunu
s- (artık sinirli bir ses tonuyla) beyefendi! ekstrenin arkasını çevirin!
r- evet
s- bakın orada ne yazıyor? şebehe lebehe dehede yazıyor. işte o nedenle 12,486975 daha muteerrrkkkeke zette kesiliyor. aradaki fark burada.
r- valla ben anlamam kardeşim. burada tutarsızlık var.
s- ...
r- neyse, aslında sizin de yapacağınız bir şey yok, sonuçta hepimiz çalışan insanlarız, birbirimizi boş yere germenin alemi yok. artık tek çarem var o da kartı iptal etmek. tamamını ödedim zaten lütfen kartımı iptal eder misiniz?
s- sayın ranian kartı iptal etmek için şülülülü kebele hebele şep şep.
r- alla halla!, ya iptal edermisiniz lütfen kartı? sinirlerim laçka oldu lütfen daha fazla zorluk çıkarmayın!
s- maalesef benim buna yetkim yok efendim!
r- ...aklımı oynatıcam şimdi! ya farzedin ki ben kartımı çaldırdım. iptal etmeyecek misiniz?
s- elbette edeceğiz!!!!?????
r- tamam işte, çalıntı varsay iptal et işte, kesin iptal işlemlerini ben sonradan yaptırırım nasıl olsa!
(kart iptali ile bu inanılmaz diyalog, yaklaşık bir 10-15 dakika daha sürdü. detayları yazmıyorum, ama tartışma bilgisayar teknolojisi, hukuk ve diğer pek çok platformda devam etti. sidikcan bir türlü kartımı ödemeye kapatmaya yanaşmıyordu. iş inada binmişti. tam ümidimi kesmişken birden ilham geldi ve sike sike kapattırdım o piçe kartımı. nasıl mı? hep birlikte izleyelim sevgili "gün başlıyor" izleyicileri)
s-...
r-şimdi bizim bu diyaloğumuzun kayıt altında tutuluyor olması lazım. çünkü bir itiraz olursa diye telefonla gelen emirleri saklıyorsunuz değil mi?
s- ..eeee, evet kayda geçiyor şu anda konuşulanlar.
r- şimdi iyi dinle, eğer kartımı hemen iptal etmezsen yarın ilk iş dava açarım, hiç istemem ama bu iş büyür, senin de canın yanar açık konuşuyorum.
s- ...beyefendi neden sinirleniyorsunuz? ben sadece talimatları uyguluyorum.
r- anladık zaten, kart iptal edilmesin diye müşteriyi iknaya çalışıyorsunuz. anladık. diyorum ya, sen de sonuçta bir çalışansın. lütffen diyorum bak daha fazla zorlama, görevini yaptın, beni iknaya çalıştın. neredeyse bir saat oldu. iptal et artık şu kartı bak çok ciddiyim olay gürür meselesi yaptım artık.
s- kartınız kullanıma kapatıldı sayın ranian. ben sidiklican, size başka nasıl yardımcı olabilirim?
- şunu baştan yapsaydın ya! neyse hadi iyi geceler.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-iyi günler ben ben* nasıl yardımcı olabilirim?
-ya filan hanım* ben az önce bir mesaj cektiydim...................
-az önce bir mesaj cektiniz ,evet?
-diyecektim ki..onu bi geri alsak diyecektim..
-efm?? *
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-iyi günler ben filan nasıl yardımcı olabilirim?
-haaa filan hanım iyi günler yaw mesaj cekince numara görünüyormus illaki öylemi
-evet mesajlarda görünür
-niye canım mecbur muyum göstermeye
-mesajlarınızın konusmalarınız gibi kayıtları tutulamayacagından güvenlik acısından görünmek zorunda armut bey
-(ses yumusar hafif yılısıklık böle bi samimiyet kurma durumu filan..)yaww filan hanım benimkini söyle 1 saat göstermeseniz sonra gene acın birine mesaj cekmem gerek cok önemli
-hımm tabi ollldduuu*
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-iyi günler ben bilmemne nasıl yardımcı olabilirim?
-mesaj atamıyorum
-yardımcı olıyım, cihaz menüsüne girip okla ilerleyerek mesajlar bölümüne gelelim lütfen.
-maalesef cihaz şarjda ilerleyemem ayarları buradan yapalım lütfen.
-peki efendim
)))
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------